Готовність дитини до школи
Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати та рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим усього цього навчитись
Сьогодні
усі батьки серйозно готуються до вступу дитини у школу: витрачається чимало коштів
на придбання всього необхідного, ретельно обирають навчальний заклад, дитині
дають цінні настанови. Але ж просто вдягнути дитину у красиву форму, дати до
рук модний ранець із різнобарвними зошитами – цього не достатньо. Дуже важливо
– психологічно підготувати дитину до школи. Саме психологічний аспект допомагає
дитині навчатись чи, навпаки, гальмує навчання, незважаючи на хороші
інтелектуальні дані.
Це необхідний і достатній рівень
психічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання в
чималому колективі однолітків. Психологічну готовність можна сформувати ближче
до семи років шляхом розвивальних занять .
Психологія,
як наука, виділяє два аспекти психологічної готовності дитини до навчання у
школі: особистісний (мотиваційний) та інтелектуальний. На інтелектуальному
рівні в дитини має бути певний рівень розвитку пізнавальних процесів (пам'ять,
мислення, логічні зв'язки, мовлення, увага тощо). На мотиваційному – дитина має
бути готова до зміни власної соціальної позиції, дуже важлива наявність бажання
вчитись. Дитина може з радістю піти до школи, але це ще не означає, що дитина
бажає чи готова вчитись. Ходити до школи й навчатись у школі - дві різні речі.
До успішного
навчання у школі дитину слід підготувати, допомогти їй розвинути власні
навчальні здібності. Дати поштовх до розвитку, а не навчати програмі першого
класу вже в дитячому садочку. Навчання шкільній програмі до першого класу
завдає дитині величезної шкоди, а саме її самооцінці, оскільки вчитись дитині
належить тоді, коли в неї достатньо зрілі та розвинені для цього навчальні
процеси. Також дитині знадобиться вміння долати труднощі, доводити розпочату
справу до завершення.
Для
успішного розв'язання задач у майбутньому дитині необхідні розвинені аналітичні
навички: уміння порівнювати, робити висновки та узагальнювати. Для розвитку цих
здібностей достатньо прочитати дитині книжку та попросити її переказати те, що
вона запам'ятала, відповісти на деякі запитання батьків чи вихователя за
змістом книжки. Це допомагає дитині розвинути вміння аналізувати зміст
прочитаної книги, а значить, і зміст задач у майбутньому. Також це сприяє
формуванню зв'язного мовлення, поповнює словниковий запас дитини новими
словами, допомагає сформувати увагу. уміння зосереджуватись, пам'ять, потребу в
пошуку відповідей на запитання, а також формує вміння керувати своєю
поведінкою, виконувати певний час не дуже цікаві вправи. Усі ці навички слід
виробляти через щоденну гру (ігри, ліплення, аплікація, спільне читання,
спілкування під час прогулянки), а не у формі епізодичного навчання.
Особистісна готовність – це потреба спілкуватися з
однолітками, здатність виконувати роль учня, адекватність самооцінки дитини.
Важливо створити мотивацію для дитини, щоб у неї виникло бажання вчитись,
пізнавати щось корисне й важливе. У цьому їй допоможе розповідь батьків про
школу. Але це допоможе тільки в тому разі, якщо батьки не будуть дитину лякати
школою, намагаючись привити серйозне ставлення до навчання, а дадуть дитині
яскравий образ позитивної моделі шкільного життя.
Матеріал взято з блога "Портфелик"
Матеріал взято з блога "Портфелик"
Немає коментарів:
Дописати коментар