середа, 18 травня 2016 р.

В чому полягає формуюче оцінювання?

 Формуюче оцінювання полягає в пошуку вчителем та учнем в процесі навчання інформації, яка дозволить зрозуміти, як проходить процес навчання, для того, щоб:
- вчитель модифікував подальше навчання;
- учень отримав зворотний зв’язок, який допоможе йому вчитися.

Формуюче оцінювання - «зворотний зв'язок» для учнів, що дозволяє їм усвідомити, які кроки їм необхідно зробити для поліпшення своїх результатів навчання.
Коли учні і вчитель однаково розуміють цілі і очікувані результати навчання, процес навчання стає більш ефективним. Учні повинні уявляти собі, що таке результати навчання, і в будь-який момент часу зрозуміти, на якому етапі вони знаходяться, оцінити точність виконаних дій або операцій, скорегувати їх при необхідності, зрозуміти коли  вони зможуть  досягнути за планованих  результатів.

Мета формуючого оцінювання - сприяти поліпшенню результатів кожного окремо взятого учня.
Формуюче оцінювання як оцінювання, що сприяє навчанню:
 - елемент ефективного планування;
 - є ключовим професійним навиком педагога;
 - забезпечує мотивацію, сприяє визначенню цілей і критеріїв оцінювання;
 - допомагає учням зрозуміти, як можна поліпшити свої результати;
 - розвиває здатність до самооцінки і взаємооцінки;
 - відображає всі освітні досягнення;
 - має бути постійним елементом уроку; 
Формуюче оцінювання дозволяє вчителеві:
 - чітко сформулювати освітній результат, який підлягає формуванню та оцінці в кожному конкретному випадку, і організувати відповідно до цього свою роботу;
 - зробити учня суб'єктом освітньої та оціночної діяльності.

П'ять принципів формуючого оцінювання:
1. Учитель регулярно забезпечує зворотний зв'язок, надаючи учням коментарі, зауваження з приводу їх діяльності.
2. Учні беруть активну участь в організації процесу власного навчання.
3. Учитель змінює техніки і технології навчання в залежності від зміни результатів навчання учнів.
4. Учитель усвідомлює, що оцінювання за допомогою оцінки різко знижує мотивацію і самооцінку учнів.
5. Учитель усвідомлює необхідність навчити учнів принципам самооцінки і способам поліпшення власних результатів.
Формуюче оцінювання ґрунтується на критеріях і стандартах. Система критеріального  оцінювання повинна давати можливість:
 - визначити, наскільки успішно засвоєний той чи інший навчальний матеріал;
 - визначити, чи сформована та чи інша  практична  навичка;
 - перевірити, чи досягнуто учнями той результат, що закладено в навчальну задачу (комплекс навчальних завдань).

Як розробити систему критеріального оцінювання :
 - критерії спрямовані на оцінку роботи учня (на проміжному або фінальному етапі);
 - робота учня оцінюється за критеріями або порівнюється з еталоном (зразком відмінно виконаної роботи), а не з роботами інших учнів;
 - критерії оцінювання відомі учням заздалегідь;
 - створення чіткого алгоритму визначення оцінки, за яким учень може сам визначити свій рівень досягнення і визначити свою оцінку;
 - критерій оцінювання - конкретне вираження навчальних цілей.


Немає коментарів:

Дописати коментар